فعالیت اتاق مشترک خدمت در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف
همزمان با ایام اربعین حسینی و حضور پرشور ایرانیان در این رویداد سالیانه، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، جهت هم افزایی میان دستگاههای خدمات رسان به زوار و پیشگیری از موازی کاریهای احتمالی، اتاق مشترک خدمت را راه اندازی کرد.
همزمان با ایام اربعین حسینی و حضور پرشور ایرانیان در این رویداد سالیانه، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، جهت هم افزایی میان دستگاههای خدمات رسان به زوار و پیشگیری از موازی کاریهای احتمالی، "اتاق مشترک" خدمت را راه اندازی کرد. در این اتاق مشترک خدمت، نهادهای خدمات رسان به زوار ایرانی اربعین، شامل هلال احمر، سازمان حج و زیارت، بیمه معلم و بخش کنسولی نمایندگی، در کنار یکدیگر به حل مشکلات ایرانیان حاضر در راهپیمایی اربعین میپردازند.
سازمان حج و زیارت با پیگیری مشکلات مرتبط با فرایند زیارتی شهروندان ایرانی، خدمات مورد مطالبه را ارائه میکند و هلال احمر و بیمه معلم، مسائل مرتبط با بیماری زوار و خدمات پوشش هزینه درمان را تحت نظر دارند. از سویی دیگر، بخش کنسولی سرکنسولگری تمرکز خود را بر پروندههای کنسولی زوار به ویژه وسایل و افراد مفقود شده قرار داده است. تا زمان نگارش این گزارش، مراجعات مکرر از سوی شهروندانی که گذرنامه خود را گم کرده اند، ثبت شده است و در همین رابطه از ایرانیان عزیز درخواست میگردد نهایت تلاش خود را جهت نگهداری از اسناد شناسایی خود داشته باشند.
با راه اندازی اتاق مشترک، شهروندان ایرانی که در استان نجف به مشکلات مختلف درمانی، مفقودی یا کنسولی بر می خورند، میتوانند به صورت منسجم و هماهنگ، از خدمات ارائه شده توسط دستگاههای کشورمان بهره مند گردند.